onsdag 15 juli 2009

Det är dag tre

Det är dag tre, och jag bloggar. Det blir inget foto på dagens outfit idag heller. Det här är ingen sån blogg. Istället blir det lite mer gnäll om hur tråkigt det är att inte ha ett arbete att gå till. För det är sanningen. Jag har tråkigt. Det är säker välbehövligt (jag är fortfarande inte helt nedvarvad efter vårenvinternhöstenförrasommaren, låg vaken halva natten med en stor värkande stressklump i magen), men det är likväl tråkigt. T r å k i g t. Från att ha varit i ett sammanhang med i runda slängar 200 personer runt omkring mig, är det bara jag hemma. Jag, mina tankar, en och annan panikattack, och så katten of course. Fina lilla katten. Hon hade precis en nära-kattupplevelse, med lite hjälp från en grön vattenkanna som blåste omkull i precis rätt ögonblick kom hon ur on top. Fina lilla gosekatten. Hon har parkerat sig i en av vinbärsbuskarna. Ibland kommer hon ut för att säga hej, i den lena pälsen sitter det fast en massa klistriga vinbärsfrön. Fina lilla gosemissekatten.

Det är dag tre, och jag har en blogg.

Inga kommentarer: